Toyota Motor kutsub ülemaailmselt tagasi 57 000 sõidukit, vahetamaks välja Takata poolt toodetud potentsiaalselt eluohtlikke turvapatju.
- Maailma suurima autovalmistaja Toyota jaoks on autode tagasikutsumine üsna igapäevane. Foto: EPA
Paar nädalat tagasi astus sama sammu ka konkurent Honda Motor pärast seda, kui viis Malaisias toimunud surmajuhtumit seostati Takata turvapatjadega. Alates 2008. aastast on vigaste turvapatjade tõttu tagasi kutsutud juba 16 miljonit sõidukit.
Toyota kutsub tagasi ajavahemikus 2002. aasta detsember ja 2004. aasta märts toodetud sõidukeid. Neist 40 000 Jaapanist, 6000 Euroopast ja ülejäänud väljastpoolt USA turgu.
Takata turvapatjade tõttu kutsub 27 571 autot tagasi ka Toyota tütarettevõte Daihatsu Motor. Jaapani transpordiministeeriumi teatel on ainuüksi Jaapanis turvapatjade tõttu tagasi kutsutud 2,6 miljonit sõidukit.
Ühendriikide riiklik kiirtee liiklusohutuse administratsioon (NHTSA) on nõudnud Takatalt üleriigilist autode tagasikutsumist ja seadnud tähtaja selleks tulevale teisipäevale, ähvardades turvapatjade tootjat 7000 dollari suuruse trahviga ühe sõiduki kohta. Tagasikutsumine puudutab selliseid kaubamärke nagu Ford Motor, Honda, Chrysler Group, Mazda Motor ja BMW.
Credit Researchi analüütiku Shintaro Niimura eile avaldatud raporti järgi läheb USAs üleriiklik autode tagasikutsumine maksma 600 miljonit dollarit.
Seotud lood
Eesti hoiustajad on Läti ja Leedu omadest tagasihoidlikumad. Kui meil on keskmine hoiuse suurus 8000 eurot, siis Leedus on see summa 12 000 ja Lätis 20 000 eurot, kommenteerisid Bigbank Eesti äriüksuse juht Jonna Pechter ja äripanganduse juht Aimar Roosalu raha kogumise mustrit.
Viimased uudised
Endine juht põrutas Hiinasse
Hetkel kuum
Nurm ja Siimann avaldasid, kui palju raha paistab üldse lootust tagasi saada
Täiendatud prokuröri kommentaariga
Tagasi Äripäeva esilehele